مرکز فرانسوی تحقیقات هوا-فضای اونرا در حال تولید نوع جدیدی از موتور موشک است که امکان پرواز با سرعت 8 ماخ یعنی 9 هزار و 200 کیلومتر بر ساعت را برای موشک ها فراهم می آورد.

به گزارش مشرق، این موتورها در موشک های مافوق صوت « ASN4G » با کلاهک هسته ای حرارتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اما محققان این مرکز به جزئیات بیشتری در ارتباط با این موتور اشاره نکردند.

 محققان هوا-فضای آمریکا و روسیه نیز در حال طراحی و تولید این نوع موتورها هستند. در آمریکا و روسیه در حال حاضر از موتورهای رم جت مافوق صوت استفاده می کنند.

در این موتورها، احتراق در یک جریان هوای مافوق صوت ایجاد می شود. از لحاظ تئوری، این نوع موتورها می توانند به حداکثر سرعت 24 ماخ برسند.

در حال حاضر گروه فرانسوی اونرا (Onera) به مدرن سازی دو تونل آیرودینامیک می پردازد که به عنوان پلتفرم برای آزمایش های موشک ها و موتورهای در مرحله طراحی، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. مجتمع های آزمایش موشک ها در شهرهای فوگا (جنوب غربی فرانسه) و مودان (جنوب شرقی فرانسه) قرار دارند. نوامبر 2014 مرکز تحقیقات هوا-فضای اونرا 218 میلیون یورو برای انجام طرح های خود اختصاص داد.

موشک میان برد هوا به زمین بهبود یافته (ASMPA) جزء موشک های کروزی است که ارتش فرانسه از آنها استفاده می کند. این موشک که به نیروهای هوایی راهبردی فرانسه اختصاص دارد، حدود 300 کیلوتن خرج هسته ای حرارتی را در مسافت 500 کیلومتری حمل می کند.
موشک های ASMPA در سال 2010 عملیاتی و جایگزین موشک های هوا به زمین میان برد (ASMP) شدند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دربدر ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
    0 0
    خدا ميدونه من نظري ندارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس